RSS

Brevbäraren har synpunkter

04 Mar

Idag låg det ett vykort från brevbäraren i brevlådan där det stod att han/hon tyckte det var lite mycket snö kring vår brevlåda… Jag gick ut ikväll för att se hur illa det var.

Jag tycker inte det var alltför dåligt skottat innan (jag har ju sett värre) men nu efter skottning får jag hoppas att brevbäraren blir nöjd. 🙂

Så här ser det ut från brevbärarens håll när han kommer med bilen. Det borde väl funka va?

Någon däremot som behöver skotta lite är vår granne, eller vad tycker ni? Här får brevbäraren köra in bilens front i snöhögen och sedan måste han backa för att kunna köra iväg.

Kolla hur mycket snö vi har på framsidan. Det har kommit så mycket snö denna vinter att jag är rädd för att det kommer finnas snö kvar långt in i maj. *usch*

 
9 kommentarer

Publicerat av på 4 mars, 2010 i Allmänt

 

9 svar till “Brevbäraren har synpunkter

  1. blenda

    5 mars, 2010 at 07:57

    Vi har också fått en sån lapp…fast det konstiga är att brevbäraren visst når fram till brevlådan från sin ”hytt”…jag har sett honom dagligen typ. Tänk på att brevbäraren sitter på ”fel” sida…till din granne måste han alltså backa in till lådan (vilket alltså inte borde gå alls). Jag ska skotta åt brevbäraren idag fast jag tror att lappen är ett massutskick som ändå inte kommer bita på dem som borde ta åt sig.

     
    • Åse

      5 mars, 2010 at 14:11

      Jag ringde P igår och frågade om de hade fått en sån lapp – det hade de inte… Brevbäraren når utmärkt fram till oss oxå INNAN skottningen, men har man en sjuk läggning som jag (att jag gillar att skotta) så gjorde det inget att jag fick skotta lite.

      Nej, du tänker fel. Brevbäraren kommer från ”ert håll” och har ju högerstyrd bil vilket gör att han kör in i snöhögen och sen får backa. 🙂

      /Åse

       
  2. Carina

    5 mars, 2010 at 08:57

    Men där fanns väl inget att gnälla över, hos er alltså!
    Jag tror som Eva, ett massutskick!
    Ni har också massor med snö kvar ser jag, usch vi har också massor,
    men jag ska inte gnälla, älskar ju vintern 😉

     
  3. Camilla

    5 mars, 2010 at 10:15

    Jag har nog lidit med vår brevbärare en del under den här vintern. För några av husen på vår gata har sina postlådor långt inbakade in en snödriva. Men det finns så enormt mycket snö här, så det är svårt att veta vart man ska göra av den. Jag tycker också att er postlåda var helt ok redan innan. Och sen du skottade så är det ju rena rama paradvägen ända fram. 🙂

    Ja du, det ska verkligen bli intressant att se när den sista snöfläcken försvinner i trädgården den här våren! Jag skulle också tippa på maj… Vi bor dessutom lite på skuggsidan av ett berg.

     
  4. Jenny

    5 mars, 2010 at 11:29

    Hmm.. det var väl ingen onödig snö där, förutom ALL snö som är rätt onödig just nu..
    Tänk vilken lycka han måste känna, av att du lyssnade 😉

    Trevlig helg..

     
    • Åse

      5 mars, 2010 at 14:30

      Ja men visst är all snö onödig nu liksom. Nu väntar man ju bara på snösmältningen…

       
  5. Therese

    6 mars, 2010 at 20:20

    Hm, tyckte det såg helt okey ut redan innan. Hos oss ser det nog snarare ut som hos er granne….. Problemet är ju att vi bor i ett hörnhus och plogbilarna gör en stor hög i hörnet, strax framför brevlådan. Jag tror nog att de t.o.m. måste gå ut för att lägga posten i lådan…. Men, men. Så länge de inte klagar får det vara så. Vi har försökt skotta undan så gott det går.

     
  6. Ingrid

    11 mars, 2010 at 11:39

    Inte såg det farligt ut innan du skottade! Men den här veckan har kanske snön börjat smälta även hos er? Här minskar snön i rask takt sedan det varit några plusgrader och kraftig vind ett par dagar i följd, och inte frusit på natten.

     
    • Åse

      11 mars, 2010 at 13:13

      Jodå, det smälter med rask takt här oxå. Jättskönt! Men snön på gräsmattor och upplogade högar lär vi har kvar lääääänge. 🙂 Vi har firtfarande minus om nätterna så dagsmejan fryser om nätterna i alla fall.

       

Kommentera

 
