RSS

Tillbaka hos Viktväktarna

26 Feb

Jag är tillbaka hos Viktväktarna. Fast denna gång går jag inte till någon klass och väger mig utan jag sköter mig helt och hållet själv. Jag är medlem ”online” och fyller i min mat på deras hemsida. För mig funkar det toppen att göra så. Jag har ju min ”viktklubb” på jobbet och vi väger oss på fredagar. Den här gången SKA jag gå i mål. 🙂

Viktväktarna har ett nytt kostprogram – ProPoints sedan i november/december någon gång. Kort förklarat så innebär det att man har sina dagliga ProPoints (pp) att äta. Man får inte spara några pp och äta de någon annan dag utan allt ska ätas upp varje dag. Sedan har man en veckobonus som är till för ”oförberedda” händelser eller guldkant på tillvaron. När man motionerar får man aktivitetsbonus. Om man vill äta upp dem eller inte får man välja själv. Där får man nog se lite till hur ens egen kropp fungerar. Äter man inte aktivitetsbonusen och vågen står still är det nog vettigt att äta lite mera.

Tidigare har Viktväktarna varit ”fetträdda” då de enbart tittade på antalet kcal/100g och fett/100g. Nu tar de mer hänsyn till flera ingredienser – protein, fett, fibrer och kolhydrater – då de kalkylerar hur mycket en sak är värd i ProPoints. Mycket bra tycker jag!

Jag blev medlem måndagen den 15 februari och började lite smått den dagen att skriva upp vad jag hade ätit.

Resultat hittills:

Tis 16/2: 75,3 kg
Fre 19/2: 74,9 kg (-0,4 kg)
Fre 26/2: 73,4 kg (-1,5 kg)

Första veckan brukar man gå ner mycket så det ska bli intressant att följa det här.

Jag ska fortsätta rapportera resultatet här så ni får följa mitt resultat.

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 februari, 2010 i Hälsa

 

Etiketter: , ,

Ett svar till “Tillbaka hos Viktväktarna

  1. Therese

    3 mars, 2010 at 11:26

    Lycka till!

     

Kommentera

 
