RSS

Ryggont

21 Feb

Tyvärr knäckte jag till min rygg lite när jag skottade idag så ett nytt besök hos Naprapraten Cia är nog välbehövligt. 🙂 Jag har gått hos henne två gånger här nu de sista veckorna för jag har alltid ont i ryggen då jag sovit. Några sovmorgnar är inget för mig. Jag har så ont att jag bara måste gå upp, hur gärna jag än vill ligga och dra mig… 😦

Cia kom fram till att jag är stel i ländryggen och hon bände och hade sig så det gjorde riktigt ont faktiskt… Helt bra är det tyvärr ännu inte så jag måste boka in ytterligare ett besök. Jag har fått en stretchingövning som jag ska göra, gärna ett par gånger per dag. Jag har slarvat lite måste jag erkänna, kanske stretchar bara varannan dag. Jag måste skärpa mig om jag vill bli bra! Lyckligtvis känner jag inte alls av ryggen på dagarna, utan det är bara då jag legat still en längre stund.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 februari, 2010 i Hälsa

 

3 svar till “Ryggont

  1. Åsa (Valerina)

    21 februari, 2010 at 22:02

    Oh hoppas det går över snabbt.

    Jag fick ryggskott i torsdag, men det blev ganska snabbt bättre. På torsdagkvällen kröp jag omkring här hemma, men på fredag morgon var det redan mycket, mycket bättre. Jag känner fortfarande av det lite, men inte alls farligt.

     
    • Åse

      21 februari, 2010 at 22:05

      Ryggskott har jag inte för jag kan vara nästan som vanligt. Jag fortsatte dessutom skotta och det gick bra. Fast jag tog det mycket lugnare då. Nu känner jag mig öm mitt i ryggen ungefär och det känns bäst att sitta spikrakt i ryggen… Hoppas ditt ryggonda försvinner helt snart.

       
  2. Camilla

    2 mars, 2010 at 22:36

    Hej – har inte varit här och gluttat på ett bra tag … men ville säga att jag hade superproblem med ryggen av och till för nåra år sen, speciellt när jag sovit. Känner av det ibland nu med visserligen, men det värsta försvann då jag bytte ut min bäddmadrass till en Tempturliknande, dvs Jysk har en billigare ”kopia” som heter Wellpur (tror jag). Efter ett tags användande mådde ryggen bra på mornarna… innan dess fick jag ofta gå upp tidigt och lägga mig på spikmattan.
    Ett tips!

     

Kommentera

 
