RSS

Snö, snö och åter snö

28 Jan

Vilken vinter vi har! Helt otroligt. Jag minns inte när vi hade så här mycket senast. Däremot vill jag tro att det var så här mycket snö när man var liten, men så var det säkert inte. 🙂

Igår kom det ytterligare 15-20 centimeter snö och idag har det snöat lite till. Jag skottade igår kväll men fick skotta igen i morse eftersom det kommit ytterligare massa snö över natten plus att vägen blivit plogad och då får vi alltid en stor snövall längs med hela tomten. Det är verkligen bra vardagsmotion, i morse tog det ungefär 40 minuter att skotta undan allt. Det är massor med snö men som tur var så har snön varit lätt att skotta. Jag är lite knäpp som gillar att skotta, men det får ju vara någon hejd på det. Nu räcker det med snö! Det behöver inte snöa mer, det är vinter ändå. 🙂

Här kommer några bilder från vår tomt:

Vi har fått så mycket snö att våra lyktor som finns i slänten helt är dolda! Här är en vårbild.

Här vid gången fram till finentrén (det är bara våra gäster som går in där) kan man se hur mycket snö som verkligen kommit.


Snön är djup och det är härligt att slänga sig i den mjuka snön.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 28 januari, 2010 i Allmänt, Barnen

 

5 svar till “Snö, snö och åter snö

  1. jezza

    31 januari, 2010 at 13:16

    Det är så härligt tycker jag att det verkligen är en riktig vinter i år!!!
    Efter alla år av ”oro” inför klimatförändringar och att det blir varmare så ger moder jord svar på tal liksom 😀
    Tycker det är ganska häftigt.

    Läste i tidningen igår att det inte varit så kallt i Sverige sedan 1942 🙂
    Det är ett tag sen
    ”Mamma, då var inte ens du född” sa sonen igår *haha*

    Jätte fina snö bilder.

    Kramar från mig som just idag är lite less på kyla o snö, men ändå njuter av detta övriga dagar 😉

     
  2. Åsa (Valerina)

    2 februari, 2010 at 21:34

    Ja jag håller med dig,,,nu kan det räcka med snö.
    Det får i och för sig gärna ligga kvar 1½ månad till, men det behöver ju inte komma mer 😀

     
  3. Daniel

    9 februari, 2010 at 21:46

    huh ja nån gräns får de va med snö! 😉 men ack så vackert att titta på!!!

     
  4. Carina

    18 februari, 2010 at 19:10

    Åhh idag kommer det några decimeter till!!….snö alltså!

    Ja att det blev så här dyrt med elen hade jag inte räknat med,
    antingen skippa vintercamping el stänga av heöt och hållet är frågan just nu!!

     
  5. Carina

    19 februari, 2010 at 10:59

    Känner tyvärr inte MOltas meen önskar att jag gjorde, sicken gobit 🙂

     

Kommentera

 
