RSS

Chockat kroppen

21 Jan

Ikväll har jag chockat kroppen med ett Vätternpass (85 min spinning)!

Trots ett långt och från början ofrivilligt träningsuppehåll (17 nov var jag på F&S sist) så kändes flåset ändå rätt okej. Först hade jag en enormt envis och jobbig hosta i 4 veckor ungefär och sista halva veckan (då jag kom hem från Indien) fick jag ju en dunderförkylning som höll i sig nästan hela julhelgen. Det är ju en anledning att inte träna. Dessvärre var det nästan bara latmaskens fel att jag inte kommit igång tidigare i januari. Först tog ju träningskortet slut i och med årsskiftet, men så förra veckan då jag hade bestämt med en kompis och allt så gick jag ju och fick en släng magsjuka så det blev inget med det…

Om flåset kändes okej ikväll så var mina vader mindre okej. De höll nämligen på att börja krampa ett par gånger. Inte skönt eller skoj! Nu har jag dessutom rätt öm rumpa. 🙂 Det tar några pass, sen är man inne i det igen och rumpan vänjer sig.

Det är i varje fall skönt att ha kommit igång med träningen. Då kanske det blir enklare att sköta kosten också. 😉

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 januari, 2010 i Hälsa

 

2 svar till “Chockat kroppen

  1. jezza

    21 januari, 2010 at 22:46

    Åh vad duktig du är!!!
    Jag är så fruktansvärt sugen på att börja träna igen, håller för tredje gången på att trappa ur min hjärtmedicin nu, har bara en liten pilla kvar på morgonen som jag hoppas kunna släppa om en vecka, sen får jag äntligen (bara det fungerar utan!!!)
    Bara att kunna gå ut och ta en promenad och få igång flåset lite *längtar* Tror inte jag har en muskel kvar i kroppen 😛

    Kram!
    //Jessica

     
  2. Åse

    22 januari, 2010 at 08:47

    Vad glad jag blir att läsa att du håller på att trappa ut din hjärtmedicin. Hoppas det går vägen denna gång och att du snart kan börja ta promenader igen till att börja med.

     

Kommentera

 
