RSS

Vaccinering

27 Nov

I onsdags fick jag så äntligen mitt vaccin. I måndags-tisdags-onsdags var det öppet för skolbarn och -ungdomar. Jag hörde att det knappt varit någon kö i måndags och att de även hade vaccinerat vuxna då så i onsdags efter jobbet åkte jag dit. Efter cirka 10 minuter satt jag i bilen på väg därifrån! Så skönt att ha det gjort tycker jag. Igår var det däremot första dagen för allmänheten att vaccineras och det hade varit allmänt kaos vid Parken Zoo tydligen… Jag förstod att det skulle vara så då så jag är mycket nöjd med att jag åkte dit i onsdags. Biverkningar då? Nä inga alls. Visst känns min arm lite öm och så, men idag två dagar senare så känns det bara om jag trycker lite hårdare på armen. Min kompis M är det värre med. Hon fick sin spruta förra onsdagen (eller om det var torsdagen) och hon fick jätte-jätteont i armen. Hon kunde knappt röra armen över huvudtaget. Det värsta släppte efter några dagar men så igår fick hon återigen jätteont i armen. Idag när hon ringde till vårdcentralen fick hon höra att många med henne har fått sin spruta alldeles för högt upp vid axelleden och alla har samma problem som min kompis. Sprutan har hamnat i nerver, senor o slemsäckar därav smärtorna o oförmågan att röra armen.

Så ni som inte fått vaccinet ännu – se för guds skulle till att de inte sätter sprutan för högt upp på armen!!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 november, 2009 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
