RSS

Höstlovet slut

31 Okt

Jaha, då är årets höstlov slut för denna gång. Jag är övertygad om att barnen har haft en bra vecka med massor av aktiviteter. I måndags var vi ju till Cosmonova och i tisdags Lek & Bus. I onsdags var grabbarna på bio tillsammans med sin bror/kusiner medan jag var på konferens med jobbet onsdag lunch till torsdag lunch. Idag har vi besökt badhuset och så har vi discobowlat ikväll tillsammans med J och hennes grabbar. Jätteskojigt även fast jag tycker det hellre skulle heta hårdrocksbowling för det var faktiskt ”bara” sådan musik de spelade. 🙂

I morgon bitti har vi blivit bjudna på ”frukostkalas”. Pirre fyller år på söndag och bjuder in oss till frukost. Trevligt tycker vi! 🙂 I morgon kväll ska jag och maken på fest och då ska grabbarna sova över hos sin kusin F. Det blir premiär för Alfred men jag är övertygad om att det går bra. Han gillar sin morbror och ”moster” och har ju samtidigt Melker med sig.

Det är mycket kalas så års för oss. För två helger sedan var grabbarna bjudna till varsitt kalas hos kompisar. Förra helgen firade vi en kusin som fyllt år. Nu på söndag ska Alfred på ännu ett kalas hos en dagiskompis. Och nästa helg ska Melker gå på två kalas – ett discokalas på lördagen och ett ”vanligt” kalas på söndagen. Den 12 november fyller min kompis J år. Den 20 november fyller kusin F år och den 23/11 fyller min styvfar år. *pust* Den 1 december fyller både min mamma och min kompis P år och så svägerskan som fyller den 18e (eller är det den 19 dec?). Dessutom fyller kusin N år två dagar före julafton. Det är inte slut än. 😉 Den 26, 27 och 28 december fyller tre kompisar till grabbarna år och så fyller svärmor 60 år den 4 januari… Sen har vi faktiskt det rätt lugnt ända fram till 15 januari då ännu en kusin fyller år. *haha*

Har ni oxå såna här perioder på året då ”alla” fyller år?

 
6 kommentarer

Publicerat av på 31 oktober, 2009 i Allmänt

 

6 svar till “Höstlovet slut

  1. Åsa (Valerina)

    31 oktober, 2009 at 12:09

    Vår kalas-period ligger på vårterminen,,,den är nog inte riktigt lika hektiskt som den du beskriver, men de flesta vi uppvaktar fyller år då iallafall 🙂

     
  2. Carina

    4 november, 2009 at 06:48

    Njaaa egentligen inte, på juldagen fyller både jag och mormor år men annars har vi några nära som fyller i juli. Både Stefan, syrran och mamma mitt uppe i semesterperioderna!
    Yoga är annars inte alls svårt, resten fixar jag men inte solhälsningen som är skitsvår att få så flytande!

     
  3. jezza

    4 november, 2009 at 17:07

    Hihi vi har våran sådan period i decemeber-januari *phu*
    Min bror börjar den 5/12, sedan jag på julafton, en av mina bästa kompisar den 27:e, min pappa samt ytterligare en nära vän den 30/12, M fyller år den 5/1, Patric den 8/1 så det brukar vara fullt upp där.Min födelsedag brukar jag nästan hoppa över, orkar inte med ett kalas då oxå mitt i jul o allt 😉
    Men i år ska jag dock försöka få till en fest i januari eftersom jag fyller 35 😀

    Hoppas att allt är bra med dig/er!

    Kram!
    //jessica

     
  4. Anna

    5 november, 2009 at 19:50

    Va härligt med frukostkalas, vilkentoppenidé 🙂 Alltså en stor frukostbuffé a la hotellstyle är ju hur gott som helst. 🙂

    Tack för lyckoönskningen, jag hoppas och tror på det bästa!

     
  5. Susanne

    5 november, 2009 at 22:07

    Ja…vi har ju vår födelsedagsperiod från mitten av september och sen fortsätter den ungefär en månad. Min mamma fyller, jag fyller, min man fyller, alla hans 3 bröder fyller, hans mamma fyller och så föddes Tage (min lilla brorson) precis i den perioden.
    OCH så har vi såklart kompisar som också fyller i samma period.
    Vi är rätt trötta på varandra när jag fyller den 14/10. Då har vi setts nästan flera ggr/vecka och käkat tårta.
    Men nu är det över *hurra, hurra*
    Själva har vi spridit ut barnens födelsedagar bra under året (januari, februari och augusti) och det är skönt. Det är bara Edith (9/1) som är liiiite för nära jul för att det ska vara perfekt. Svårt att hitta bra presenter när det precis varit jul….

    Låter som ett roligt höstlov.
    I år fick våra ungar inte göra någonting alls. De var bara hemma och slappade (mest) men de tyckte det var rätt skönt. De stora har mycket läxor så de var nöjda med att ta det lugnt och slippa plugga!

     
  6. Annica

    7 november, 2009 at 00:05

    Jajemen det är helt ok.

    //Annica

     

Kommentera

 
