RSS

Höstlov måndag

26 Okt

naturhistoriska

I morse gick vi upp nästan lika tidigt som vi brukar göra eftersom vi skulle till Naturhistoriska Riksmuséet och Cosmonova. Vi fick en halvtimmes sovmorgon i alla fall…

cosmonova-alfredFilmen vi såg var en animerad film om den historiska månlandningen 1969. Huvudfigurerna i filmen var tre små flugor som åkte snålskjuts med till månen. Filmen var rolig och grabbarna uppskattade den.

Trailen som visades innan filmen var lite för läbbig för Alfred. Han skrek till av skräck ett par gånger när läskiga djupahavsmonster kom ”ut” från bioduken med sina käftar fulla med huggtänder. Så, så här med facit i hand var det nog bra att filmen om dinosaurier var slutsålt… 🙂

Efteråt gick vi runt bland de andra utställningarna och vi åt även lunch där. Tyvärr fanns det inget vettig LCHF alternativ alls där idag så idag åt jag fatiskt kolhydrater. Men ingen skada är skedd, jag är uppe på banan i morgon igen! 🙂

 

 

naturhistoriska-stenarVisst var de här stenarna häftiga? De lyste av sig själva (?) i mörkret.

Eftermiddagen tillbringades som jag skrev igår på Liljeholmstorget. Men vi alla var lite trötta så det blev faktiskt ingenting shoppat alls! Mest var det väl grabbarna vars ork tröt mest och då tappade jag sugen på att shoppa… Makens intervju gick sådär enligt han själv. Han var lite oförberedd på att denna intervju nr 2 skulle hållas på engelska. Jag är dock övertygad om att han gjorde bra ifrån sig ändå. Man är ju alltid mycket kritisk då det kommer till en själv. Jag personligen skulle inte gråta om det visar sig att han inte får jobbet för jag tror inte riktigt att han är rätt person till att pendla till Sthlm för ett jobb precis, men det är ju min åsikt. 🙂

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 oktober, 2009 i Allmänt

 

Etiketter:

2 svar till “Höstlov måndag

  1. jezza

    27 oktober, 2009 at 07:58

    Åh vad mysigt med Naturhistoriska 🙂
    Vi var där i somras och barnen tyckte det var super roligt!

    Hoppas ni får en fortsatt jätte fin vecka.

    Kram!
    //Jessica

     
  2. Åsa (Valerina)

    27 oktober, 2009 at 23:03

    Vilka coola stenar,,,och vilken mysig tandlös glugg på grabben 🙂

     

Kommentera

 
