RSS

Snart höstlov

24 Okt

Oj vilken bloggtorka jag haft och kanske även har fortfarande. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Det känns som jag skriver om samma sak hela tiden… Här kommer en kort resumé över det som hänt på sistone.

LCHF
Jag och maken har nu ätit LCHF-mat i 5 veckor. Jag har inte gått ner något alls mer än det jag gick ner de första två veckorna. Vikten är stabil om man så säger. Visst sjutton är det trist, men jag mår ju bra av detta och har därför bestämt mig för att fortsätta. LCHF är ju i första hand inte en viktminskningsmetod utan snarare ett sätt att leva och må bra/bättre. Sen att det för många också innebär att man går ner i vikt genom att dra ner på kolhydraterna och lägga till fett är ju bara positivt. Troligen är min nuvarande vikt en bra vikt, tycker min kropp. Jag skulle dock gärna se att jag vägde 2-3 kg mindre…

Barnen
Idag har Alfred lekt med sin kompis D. Det var första gången som de lekte ”utanför” dagis. Alfred har pratat om att han ville leka med honom och när jag träffade D’s mamma häromdagen på dagis så berättade hon att även D pratat om att han ville leka.  D ville även att de skulle åka och ”reka” för han ville veta vart vi bodde någonstans. *gulle* Först lekte de hemma hos D och sedan kom de hem till oss ett par timmar för D’s stora syster skulle ha kalas… Det är så kul att Alfred börjat hittat några kompisar att leka med. Tyvärr är både D, A och A som han brukar leka mest med allihopa 04:or så de kommer inte gå i samma klass…

Träning
Jag har fortsatt träna två pass i veckan på F&S. Mest har det blivit kondition i form av spinning. En av anledningarna är att Cirkelgympassen inte ligger på de dagar som jag har lättast för att träna (mån-tis och tors), men en annan anledning är såklart för att jag älskar spinningen! Jag vet inte om det beror på LCHF men jag orkar helt klart mycket bättre på sistone! Det är så härligt! Jag ska ta och boka in ett instruktörspass med en gyminstruktör som kan hjälpa mig sätta upp ett program. Eftersom maken oxå har kort på Friskis vore det kul att kunna gå tillsammans någon gång.

När jag fyllde år för ett tag sedan fick jag presentkort på Stadium av mamma och idag utnyttjade jag det genom att köpa ett nytt träningslinne från Nike och ett par tighta ”cykelbyxor” från Soc. Mitt nästa inköp måste bli en ny träningsbehå. Jag har en superbra från Triumph och en sämre så jag är helt klart i behov av en tredje. Den sämre duger bara att spinna i, absolut inte att ”hoppa/skutta” i. Dessutom är den apdålig på att leda bort svetten vilket gör att jag känner mig mycket mer svettig i denna.

Indienresan
Jag har nu fått de papper som behövs inför visumansökan så den 3 november åker jag till ”Indian Visa Application Center” och lämnar in ansökningspapperna. Enligt hemsidan har de 10 dagars handläggningstid om man personligen åker och lämnar passet, annars 15 dagar.

Höstlov vecka 44
Kommande vecka har Melker höstlov och i år har både jag och maken tagit ledigt från jobben. Från början hade vi storslagna planer på denna vecka, men så kom mitt jobb på att vecka 44 är en ”bra” vecka att ha höstkonferens på. Och eftersom vi står inför en del förändringar här på jobbet så är det i princip obligatorisk närvaro på den konferensen… Så från onsdag lunch till torsdag lunch har vi konferens på Haga slott utanför Enköping. Trist att behöva avbryta semestern men jag äver övertygad om att övriga familjen kommer att klara sig utan mig detta dygn. 🙂

På måndag åker vi till Stockholm och Naturhistoriska museet. Vi ska gå på Cosmonova och sedan upptäcka museet har vi tänkt. På eftermiddagen ska maken på en anställningsintervju (nr 2 i ordningen på det aktuella företaget) så då ska jag och grabbarna roa oss på sprillans nya Liljeholmstorget som öppnade tidigare i veckan. Ett stort köpcenter i tre våningar. Jag tror vi ska klara av att slå ihjäl tiden där. 🙂 På kvällen ska vi troligen hälsa på våra gamla grannar och vänner som bor i Rönninge.

Andra planer och önskemål för veckan ur grabbarnas synvinkel är bio och filmen Upp och Lek & Bus i Örebro. Det senare får vi nog besöka lite senare på eftermiddagen för jag tror nämligen att alla mer eller mindre kommer att åka dit på höstloven… De har ju öppet till kl 20:00 så det ska nog gå att planera in.

 
1 kommentar

Publicerat av på 24 oktober, 2009 i Allmänt, Barnen, Hälsa

 

Ett svar till “Snart höstlov

  1. Camilla

    26 oktober, 2009 at 08:30

    Det låter som härliga höstlovsplaner! Jag skulle gärna hänga med på allt det programmet. 🙂 Och vad häftigt att du ska åka till Indien! Det är ju inget land som man råkar besöka sådär bara.

    Ha en fin höstlovsvecka!

     

Kommentera

 
