RSS

Bytt lösenord

06 Okt

I Aftonbladet idag står det att läsa om att någon/några kan ha hackat e-postadresser på @hotmail, @msn.com och @live.com som börjar på A och B. Har man en sådan e-postadress rekommenderas man att gå in och byta lösenordet.

Jag har en hotmail-adress som börjar på A som jag visserligen endast använder för MSN så där finns inga värdefulla mail och dylikt, men likväl vill jag ju inte att mitt lösenord ska spridas på internet. Tror ni det var enkelt att hitta VART man ändrar lösenord då? Nä, jag fick leta en bra stund innan jag hittade rätt. Det var nog på tiden att jag bytte för jag har aldrig bytt lösenord nämligen. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 oktober, 2009 i Allmänt

 

Ett svar till “Bytt lösenord

  1. Camilla

    6 oktober, 2009 at 15:32

    Nämen vad bra om det bara berör A och B adresser. Jag hörde om saken på nyheterna och tänkte att jag kanske borde ändra lösenord då. Men min adress börjar på M, så då tror jag inte att jag orkar krångla till det. Blir jag riktigt ivrig och ändå ändrar lösenord så vet jag nu var jag kan fråga hjälp ifall det inte blir till nåt. 😉 Jag har heller inget värdefullt på hotmailadressen. Bara skräp.

     

Kommentera

 
