RSS

Jag är på gång igen!

15 Sep

spinningEfter att ha haft ofrivilligt träningsuppehåll sen 19 augusti är jag nu äntligen på gång igen!

I fredags tog jag Alfred med mig på en joggingtur. Han cyklade på sin lilla 12″-cykel och jag sprang. Jag kan ju villigt erkänna att det inte var världens bästa idé att ha honom med för oj vad han gnällde… 🙂 Han skyllde på att det var långt: ”Japp, jag varnade dig”. Han skyllde på att han hade ont i benen och ryggen: ”Japp, du har en för liten cykel”. Han har en 16” cykel som väntar på honom men på något sätt så tror han inte att han kan cykla på den… Nåja, vi kom runt i varje fall även fast det inte gick fort.

Igår var jag för första gången och utnyttjade med F&S-kort. Det blev ett pass Cirkelgym och usch så jobbigt det var. Jag sitter här nu med lite träningsvärk i främst armar, bröst och lite rygg. Benen har ju tränat hela sommaren så där känner jag ingenting alls.

Ikväll har jag ytterligare ett pass inbokat. Då är det en kombinationspass Cirkelgym-Spinning. Man gymmar i 45 minuter för att sedan gå över till 30 minuters spinning, eller om det är tvärsom. Det ska bli jättekul att få köra! Så i morgon kommer jag nog vara lite stelare ändå. Men vad är det man säger? ”Det som inte dödar det härdar!”

_________________________________

Edit: Nu sitter jag här, nyduschad och tittar på Idol. Jag överlevde passet, men det var 30 minuter Cirkelgym och 45 minuter spinning.  Normalt kör vi två varv på Cirkelgymmet och idag körde vi bara ett varv och det kändes lite märkligt att redan efter ett varv sluta. Till nästa gång jag kör passet får jag helt enkelt lägga på lite mer vikt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 september, 2009 i Hälsa

 

Kommentera

 
