RSS

Det är sommar

30 Jun

solDet finns en anledning till att det är lite dött här på bloggen: Det är sommar!

Det är så himla härligt väder nu att jag bara orkar inte skriva något här. Man kan kalla det för bloggpaus om man vill eller i varje fall bara lite stilltje. 🙂

Vår helg var helt underbar. Semesterkänslan infann sig till och med och det var svårt att tro i söndagskväll att jag skulle jobba i två veckor till…

I lördags kom två av mina svägerskor och barnen till oss. Barnen lekte och badade lite i vår lilla pool. Trots att vi bytte vatten i den på förmiddagen hade temperaturen stigit till 20 grader på bara ett par timmar. 🙂 Lite senare på eftermiddagen kom R för han skulle segelflyga. Han fick nämligen ett presentkort då han fyllde 30 förra året som han nu skulle utnyttja. Melker var mycket intresserad av det hela. Stod hela tiden nära för att höra instruktionerna som R fick av instruktören som han skulle flyga med. De var uppe i ungefär 30 minuter och jag tror R gillade det hela, men blev lite smått illamående. Jag skulle oxå vilja prova flyga någon gång det verkar häftigt förutom risken för illamåendet då. Även maken har segelflygit och även han blev illamående…

I söndags åkte vi till min bror med sambo i Strängnäs. Även denna dag bjöd på ett helt fantastiskt väder. Vi var ute hela eftermiddagen och badade i deras stora pool. De har ingen uppvärmning alls men ändå var det 24 grader varmt i vattnet. *härligt* Melker övade sig på att simma och kunde faktiskt hålla sig lite flytande även om han ”plogar” en del. Han har lite bråttom så det kan ju vara en anledning. Med lite mer övning nu i sommar så kan han nog få sig lite bättre teknik. Bäst gillar han att simma något som kan kallas crawl-hundsim. Han crawlsparkar med benen och så någon konstig hundsimsfäktning med armarna. Det ser onekligen roligt ut, men framåt tar han sig i alla fall.

Igår när jag kom hem från jobbet och tog bort poolskyddet från poolen var det hela 29 grader varmt där!!! Det är ju knappast så det svalkar precis… Jag håller mig helt utomhus tills jag ska gå in för det är så otroligt varmt inomhus, särskilt på övervåningen. Där har vi nämligen 27 grader varmt!! Det är tur att vi har fläktar i sovrummen som står och går mest hela tiden, för det skulle inte funka annars. Vi har ju dessutom turen att vårt sovrum ligger vid en balkong så öppnar vi upp den dörren så blir det faktiskt rätt okej där inne. På morgnarna är det riktigt skönt i rummet.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 juni, 2009 i Allmänt, Barnen

 

Kommentera

 
