RSS

Ytterligare en joggingtur

09 Jun

Ikväll var jag ute på min tredje joggingtur. Jag kan tyvärr inte springa så ofta som jag önskar pga min knän (dåligt med brosk), men det är så underbart kul och roligt att äntligen orka springa 4-5 kilometer! *stolt*

Idag gick det dock lite tyngre, men det berodde nog på att jag inte hade hunnit äta middag än. Jag kom hem två tåg senare än planerat från Stockholm och jag ville springa medan övriga familjen var på fotbolssplanen (Melker har träning tisdagar).

De ska förresten spela sin första match på lördag mot BK Sport-02. 🙂 Det ska bli jättekul att se, tyvärr verkar det bli väldigt regnigt på lördag om man får tro prognoserna.

Idag kom skatteåterbäringen in på kontot! *kul* En sak som jag lovat att köpa till mig är nya joggingskor men jag vill även gärna köpa ett nytt objektiv till kameran… Vi får se om det blir även ett sånt. 🙂

 
3 kommentarer

Publicerat av på 9 juni, 2009 i Barnen, Hälsa

 

3 svar till “Ytterligare en joggingtur

  1. Pösmunken

    9 juni, 2009 at 21:16

    Tjena!
    Vad duktig du är som har kommit igång med joggandet, visst är det roligt? Springer du på asfalt eller i något spår? Det kanske kan vara lite skonsammare för knäna att slippa asfalten. Själv springer jag bara i spåret men funderar på att anmäla mig till Blodomloppet i augusti och då måste jag nog träna lite på asfalt också. Bra jobbat! Kram U

     
    • Åse

      10 juni, 2009 at 12:26

      Min springrunda är blandad, det börjar med asfalt i ca 1 km och sen grusväg i nästan 3 km och så asfalt den sista kilometern igen. 🙂
      Hur långt är blodomloppet? 5 eller 10 km eller?

       
  2. jezza

    11 juni, 2009 at 09:16

    Åh vad duktig du är *heja*
    Jag längtar som en TOK efter att få börja träna och framförallt springa igen,
    förmodligen för att jag verkligen inte kan just nu *fniss*

     

Kommentera

 
