RSS

Shopping idag

30 Maj

Idag har vi shoppat lite sommarkläder till grabbarna. Melker fick två uppsättningar shorts/t-shirt/skjorta. Det är dels kläder till skolavslutningen, men oxå till dopet vi ska på nästa helg. Även Alfred fick lite nya kläder.

När vi väl kom hem från Tuna Park och jag satte mig för att klippa bort alla lapparna upptäckte jag att vi tagit fel storlek på ett par av Melkers shorts. Så det var ju bara att sätta sig i bilen på nytt och åka och byta… Då passade jag på att shoppa byxor till mig. Jag var ute efter ett par sommarbyxor, gärna lite kortare byxor, capri kallas de va?

På KappAhl hittade jag två par olika sorters vita byxor. Det ena paret var av jeanskvalitet och det andra lite ”finare” byxor. Jag gillade egentligen jeansbyxorna bäst, men jag köpte ändå det andra paret av den enkla anledningen att jag kunde utan problem ha storlek 42!! *ler*

Jag skulle tro att storleken var rätt generös men vad gör väl det? Jag blev själaglad! Dessutom köpte jag ett par såna där korta tights med lite spetskant nertill att ha under lite längre tunikor/klänning. Storlek på dem? Medium (40/42)!  Fast de är ju väldigt töjbara och jag tog en rövare och passade på att prova dem samtidigt som de andra byxorna. Jag hade aldrig vågat köpa stl M utan att prova innan…

Så idag har självförtroendet fått sig en rejäl boost! Att vågen dessutom på nytt visade en all-time-low vikt i morse gör ju inte saken sämre heller. 🙂 Ny vikt: 71,8 kg!!!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 maj, 2009 i Allmänt, Hälsa

 

2 svar till “Shopping idag

  1. Jenny

    1 juni, 2009 at 01:06

    GRATTIS 😀
    visst är det kul att shoppa när man upptäcker nya storlekar 🙂
    grattis till all time low =)

    kram

     
  2. Carina

    1 juni, 2009 at 06:17

    Den känslan är ju toppen, den när man upptäcker att man
    kommer i en storlek mindre än sist man köpte kläder 🙂
    Jag somnade på spikmattan jag också häromdagen 🙂

     

Kommentera

 
