RSS

Morgonpromenad som blev jogging

10 Maj

Ok, nu har jag haft en ofrivillig lite mikro-blogg-paus. Jag har haft fullt upp i helgen med kalas i dagarna tre så jag har helt enkelt inte haft tid att blogga. 🙂

Jag brukar ju gå ut på en tidig morgonpromenad på lördagar och söndagar (före kl 8) och förra helgen (tror jag det var) så tog jag upp det här med jogging igen. Efter ca 10 minuters uppvärmning beslutade jag mig för att springa en låt och gå en låt och så springa igen (jag lyssnar på radio när jag ute alltså) osv. Det kändes bra att köra på det viset, även fast jag kände att hade orkat mera, men jag ville inte trötta ut mig för mycket när det var första gången jag sprang på länge.

Även idag körde jag på det viset och idag hade jag en helt annan ork. Det verkar som om min kondis har förbättrats rätt mycket den sista tiden. Jag tänker på att jag ”helt plötsligt”  har börjat svetta så mycket mer än jag normalt har gjort då jag tränat. Jag har mätt upp min vanliga runda på eniro.se och där visar det sig att min runda är 5,7 km lång. På bilden ser ni hur den går och de cerisa sträckorna är sträckorna där jag gick och på de blå sprang jag. Allt är så klart på ett ungefär, men det visar iaf att jag förutom uppvärmningen bara gick vid två tillfällen. *stolt*

jogging

Tyvärr bråkar mina knän lite. Jag har ju fått konstaterat att jag har dåliga knän. De knakar och knastrar i dem och en läkare berättade att jag har dåligt med brosk i knäna vilket resulterar i att jag inte kan springa för ofta då känner jag av knäna. När jag har lite ont i knäna märker jag det inte så mycket på slät mark så att säga utan mest då jag går i trappor (nedför allra helst). I vanliga fall känner jag inte av knäna efter ett spinningpass, men torsdagens Vätternpass och dagens jogging verkar varit i det mesta laget. *trist* Nu får jag vila tills på tisdag då jag planerat att gå på spinningpass på kvällen efter Melkers fotboll. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 maj, 2009 i Hälsa

 

Ett svar till “Morgonpromenad som blev jogging

  1. Camilla

    12 maj, 2009 at 12:06

    Hejsan Åse Thomas syster!!

    Jag skulle vilja ha lite hjälp utav dej om du har tid och lust!!

    Jag har skaffat mej en ny design men min vänstersida är ute och fladrar…

    Tror du att du kan hjälpa mej???
    Hon som designat den kan ite heller hjälpa mej och jag har letat som en galning efter hjälp..
    Pratade med Thomas igår om hjälp men han vet inte och han föreslog att jag skulle höra med dej..

    Ps vad duktig du är som har börjat ta hand om din kropp..
    Jag jobbar oxå med vikten..

    Men men kropp är för stor att springa med så jag går och jobbar på tomten.. 🙂

    Jag kommer nu att hålla tummarna att du kan hjälpa mej!! 😛

    Varm kram Camilla Pettersson

     

Kommentera

 
