RSS

1 maj

01 Maj

Inte har jag varken demonstrerat idag eller sett något demonstrationståg för den delen och lika glad för det är jag. 🙂

Idag har jag inte gjort speciellt många knop. På förmiddagen knåpade jag lite med Excel. Jag har nämligen sammanställt mina olika vikter som jag haft sedan 2003. Tidigare låg de i flera olika filer, men nu har jag städat lite så allt finns numera i en och samma fil. *nöjd* Jag kan konstatera att min toppnotering gjorde jag på morgonen den 2 april 2005 ett par timmar innan Alfred föddes… Då vägde jag hela 96 kg! *huga* Jag gick upp 18-19 kg under den graviditeten. Lägsta noteringen var på 68,7 kg efter två veckor med Cambridge… Jag har inte varit under 70-strecket sen dess (april-03). Min medelvikt sedan 2003 är 76,9 kg och jag kan glatt konstatera att jag idag ligger två kilon under den i varje fall!

Alfred ville cykla ”på Melkers gamla cykel” som han säger – 16 tummaren som väntar på honom att han ska lära sig cykla utan stödhjul. Jag gjorde mig redo att springa med honom ett tag, men han gav upp redan efter kanske 30 meter. *trist* Han cyklade däremot själv säkert i 1-2 meter innan han tappade balansen. 🙂 Vi kämpar vidare…

Vädret har varit toppen idag, 19-20 grader varmt och jättesoligt. Trots det trotsade jag solen och åkte till Friskis & Svettis för ett 70 minuters spinningpass. Jösses vad jag svettades idag men jag märker att jag har mycket bättre ork än för tre veckor sedan då jag återupptog spinningen. Perfekt!

Maken däremot har suttit vid datorn hela dagen. Han har nämligen deklarerat… Anledningen till att det är krångligt har något med hans enskilda firma att göra. Jag tycker faktiskt lite synd om honom. Även fast klockan är efter elva nu på kvällen så är han ändå inte färdig. Varför skjuta upp deklarationen jämnt? 🙂

I morgon har jag tänkt att börja fixa med altanen. Melker fyller ju år om en vecka så då vill jag att det ska vara fixat. Just nu är det som ett extra förråd. Dels för våra cyklar som inte får plats i garaget och dels två uppsättningar med utemöbler (altanen + husvagnen). Golvet behöver sopas och svabbas men även oljas in…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 maj, 2009 i Allmänt, Barnen, Hälsa

 

Kommentera

 
