RSS

Vår helg – i dubbel bemärkelse

26 Apr

Oj, vart tog denna helg vägen? Visserligen kom jag hem sent i fredagskväll (strax efter 20.00) men ändå…

Lördag
Jag vaknade strax före 7 och bestämde mig för att likt förra helgen gå ut och powerwalka som det så fint heter. Jag dristade dessutom mig till att springa två låtar. Jag lyssnar ju på radio då jag är ute och då bestämde jag mig för att jag skulle springa en låt och gå en låt och så springa en till. Det gick rätt så bra tycker jag…

När jag kom hem efter att jag ätit lite frukost satte jag igång med berget – tvättberget! Jösses vad mycket rentvätt jag samlat ihop denna vecka… Jag tror det tog 1½h att stryka igenom den… Jag höll ångan uppe sen med dammsugning och städning av badrum. Det är konstigt egentligen hur mycket damm det blir på en vecka.

På eftermiddagen åkte vi till Virsbo till min svåger med familj. Vi njöt av det härligt varma vårvädret och åt grillat. *mums*

090425-cirrusJag fick också träffa härliga Cirrus. Han är så himla go´!
Här ser ni hur han skrattar (ja faktiskt) då han får syn på maken.
(taget med mobilen därav kvaliteten)

Söndag
Även denna dag var jag duktig och powerwalkade, fast idag sprang jag till och med till tre låtar. *ler* Efter sedvanlig frukost började jag tvätta fönstrena… Men jag hann inte så långt för jag såg i tidningen jag såg i en tidning jag använde för att tvätta fönstrena med att Stenby Gård 4H hade ”öppet hus” med diverse uppvisningar av Brukshundklubben och E-tuna Hunddressyrklubb.

090426-melker

Barnen hade inte sån där jättero att stå att titta på hundarna, men den här högen med gamla träd lockade desto mer… 🙂

 När vi kom hem efter en tripp till Tuna Park och Coop Forum var jag duktig och återupptog fönstertvättandet faktiskt. Så nu har jag nytvättade fönster! Så skönt! Det finns dock två fönster kvar att tvätta, det är de två stora fönstrena i köket. De går nämligen inte att öppna (och snurra runt som de andra) så de får man tvätta utifrån och av ”tradition” är det makens uppgift. Man måste nämligen stå på stege för att nå. *ler*

Kvällen tillbringades tillsammans med familjen på berget. Det var ett tag sedan som vi sågs och vi åt lite grillmat tillsammans. *mums även idag*

 
3 kommentarer

Publicerat av på 26 april, 2009 i Allmänt

 

3 svar till “Vår helg – i dubbel bemärkelse

  1. Susanne

    26 april, 2009 at 22:06

    Ja visst har det varit en härlig helg!!!
    Har också fått rätt mycket fixat – spec. i trädgården. Men det är mycket kvar också *suck*

     
  2. ..:: Jenny ::..

    29 april, 2009 at 08:58

    Huu den hunden ser arg ut… :/
    Men vad vet jag 😉

     
    • Åse

      29 april, 2009 at 12:28

      🙂 Ovana hundmänniskor tolkar lätt att hunden är arg när han/hon ser en hund som visar tänderna på det här sättet. Det man måste göra då är att även se hur hundens övriga kroppspråk ser ut vid tillfället. När Cirrus skrattar krumbuktar han sig med hela kroppen och svansen viftar han febrilt med så det är ingen tvekan om att han är glad.

      /Åse

       

Kommentera

 
