RSS

Påskafton och äggjakt

11 Apr

Strax efter 8 i morse ville Melker ut och leta ägg… Vi fick honom att åtminstone vänta till närmare halv tio med den aktiviteten. 🙂

aggjakt1Påskharen har lämnat en skattkarta i brevlådan…

aggjakt2Titta ett brev till Alfred

aggjakt5Pappa hjälper Alfred med att tyda äggjaktskartan. 🙂

aggjakt4Melker behöver ingen hjälp utan rusade snabbt bort mot husvagnen. 
Påskägget låg lite klurigt till – under trallarna till husvagnen.

aggjakt3Här har Alfred hittat sitt påskägg som låg gömt i sandlådan.

Vid lunchtid kom Alfred in till mig och ville att jag skulle följa med honom ut för att ta kort på deras ”koja”. Gärna svarade jag och tog med mig kameran ut…

pahittiga-barn

Barnen hade ”hittat” våra gamla julgranar och gjort iordning lite fint…
Fr vä: 2008 års gran, 2007 års gran

Vädret har varit toppenhärligt idag med sommarvärme mitt på dagen och medan maken fixade fram utemöblerna fortsatte jag arbetet med att kratta med resultatet några blåsor i handen. 🙂

termometer19 grader varmt hade vi i skuggan idag!!!! Skönt!!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 april, 2009 i Allmänt, Barnen

 

2 svar till “Påskafton och äggjakt

  1. Ingrid

    13 april, 2009 at 08:30

    Vilket påskväder ni verkar ha! (Här har det också varit fint, men inte riktigt så varmt och än är det någon decimeter snö på gräsmattan.) Spännande äggjakt!

     

Kommentera

 
