RSS

Alphaville

23 Mar

Ni minns väl gruppen Alphaville?

Idag då jag satt i bilen på väg hem från jobbet sa de att de skulle komma till Västerås och Bombardier Arena för en konsert den 24 april!!

Jag som älskade deras musik på 80-talet skulle tycka det vore jättehäftigt att gå och se dem. Så jag ringde maken och hörde vad han tyckte om det hela. Även han blev eld och lågor och tycker vi kan sälja Pink-biljetterna och gå på det här istället… Så är det någon som är intresserad av superbra sittplatsbiljetter?? Hör av dig!!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 23 mars, 2009 i Musik

 

Etiketter:

5 svar till “Alphaville

  1. Camilla

    23 mars, 2009 at 19:18

    Hej Åse! Tack för att du tittar in i min blogg och kommenterar så mycket. Det är roligt, tyärr är jag inte så bra på att svara. Men jag måste ju svara på frågan om vilket objektiv jag har till mina närbilder på blommor. Då är det Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 som jag använder. Det är inte fullt så lätt att fota macro, skärpedjupet kommer så nära och det kräver oftast stativ, men de bilder du sett på anemoner och ranunkler är fotat utan stativ, men det kräver bra ljus för att få det att fungera.
    Vi syns igen.
    Camilla

     
  2. Susanne

    23 mars, 2009 at 21:57

    Mmmmm…..Alphaville. Vilka minnen de väcker! Gillad dem jättemycket på 80-talet. Var helt såld på all slags synthmusik.
    Har sett att de kommer till stan i april men vi har inte pratat om att köpa biljetter. Känns som om det är mycket konserter ändå. Maken och Folke ska på Hammerfall på Hovet, på söndag. 14-årspresent.
    Men, men….man vet aldrig. Om det finns biljetter kvar och man inte har något uppbokat. Kanske, kanske det kan bli synthkonsert!!!

     
  3. blenda

    23 mars, 2009 at 22:13

    Det märks ju att Du är en gammal ”syntare”. Jag var iofs mer åt punkhållet men tackar ändå nej till Pink-biljetterna. 😀

    PS: Du vet väl att Kent kommer till stan igen i sommar?

     
  4. jezza

    26 mars, 2009 at 15:57

    Ååååå Alphaville,jag älskade dem när jag var yngre!
    Och den första LP-skivan jag nånsin köpte var deras med bla Forever young på *minns så väl* 😀

     
  5. Krappis

    29 april, 2009 at 09:13

    En klockren konsert i västerås, hoppas ni också var där. Om inte kan du kolla på youtube där det finns 3 klipp från konserten, kommer nog upp några till 😉 Skål å foreve young!

     

Kommentera

 
