RSS

Melodifestivalens genrep

15 Mar

Igår åkte vi till Globen och såg lördagens genrep till finalen av Melodifestivalen. Det var första gången för oss, men åtminstone för mig, inte sista gången.

Våra platser var i sektion B24. Nästa gång vill jag ha på A-läktare så man inte kommer så högt upp. Vi såg rätt hyfsat bra ändå, men eftersom scenen var lite ”högervriden” så såg vi artisterna nästan snett ”bakifrån”, vilket var synd. Här är några bilder från igår:

mello1På detta genrep var artisterna helt fixade till kvällen. Scenkläderna hade de åtminstone på sig, men varken hår eller makeup var gjorda. Så här ser Mede ut utan make… 🙂

mello2Måns flörtar med kameran 🙂

mello3Tycka vad man vill om Caroline af Ugglas låt, men hon gör den bra.
Helt själv på den stora scenen, utan varken dansare eller körsångare.

 mello4 Agnes i sin guldfärgade ”sparkdräkt”. Tänk om man hade hennes kropp. 🙂 

 mello5Grabbarna i H.E.A.T. rockade loss

mello6Emilia med sin feel-good låt.

mello7Alcazar fick massor av jubel av Globenpubliken för sitt dansanta nummer

mello8En av mina favoriter: Sarah Dawn Finer

mello9Stiliga grabbarna i EMD hade bytt till vita kostymer i finalen.

mello10Sofia med sina ”trumtjejer” och fiolspelande grabbar. Här kan ni oxå se vad man inte får se på scenen – att det springer omkring kameramän. De väger sin vikt vill jag lova och oj vad de sprang. 🙂

mello11Blott 16 åriga Molly Sandén

mello12Det elfte och sista bidraget med operasångerskan Malena Ernman. Den kvinnan har en röst som heter duga!!

mello13Artisterna i ”green room”

 

 
7 kommentarer

Publicerat av på 15 mars, 2009 i Musik

 

Etiketter: , ,

7 svar till “Melodifestivalens genrep

  1. Jessica Holmström

    15 mars, 2009 at 15:22

    Vi var på fredagens genrep och det var inte sista gången. OJ vad kul vi hade!!!

    ——
    Nästa år, om jag inte får tag i finalbiljetter så ska jag nog köpa fredagsbiljetter istället. Det repet filmas ju utifall något skulle gå snett vid direktsändningen så artisterna är ju iordninggjorda som finalen.
    /Åse

     
  2. Susanne

    15 mars, 2009 at 18:44

    Visst var det bra fart?
    Bästa genrepet vi varit på (6 st). Man fick nästan lite Idol-känsla. Folk tjoade, klappade och hejjade. KUL!!!
    Ni satt nästan precis mitt emot oss! Ser att du har kort på alla artister från exakt motsatt håll. Vilka bra kort du tagit! Hade du stora kameran?
    Ska också lägga in bilder….förhoppningsvis ikväll. Har varit ute i det underbara vädret hela dagen så jag har inte hunnit ännu.
    ————–
    Jag förstod att vi satt mitt emot er, men ”en trappa upp”. Ja, jag hade stora kamerna med mig, annars hade det inte synts något alls. 🙂
    /Åse

     
  3. .:Sabina:.

    15 mars, 2009 at 20:25

    Jättefina bilder! Jag länkar hit, för de jag tog med mobilen blev precis som jag förväntade mig… Haha!! Det var riktigt roligt, men jag undrar och grubblar hur man ska få platser framför scenen. Jag VILL sitta där!! 😀

     
  4. Jessica Holmström

    15 mars, 2009 at 20:56

    Vi satt på parkett, rad 25 och var jätte nöjda med våra platser. Vi alla såg kanon bra, även barnen.

     
  5. Heidi

    15 mars, 2009 at 22:11

    Åh vilka fina bilder! JA min mobilkamera gjorde ju inte någon rättvisa….har ud lust o maila över några bilder vore det nice…:) TYp den emd EMD o Måns o Alcazar……:D

    Kram

     
  6. jezza

    17 mars, 2009 at 13:17

    Åh vad roligt att se dina bilder och läsa det du skriver 🙂
    Min dotter drömmer om att få åka till globen och se det live ngn gång,kanske ska försöka få biljetter till nästa år!?

    Kram

     

Kommentera

 
