RSS

Lämnat tillbaka hemvärnskläderna

02 Mar

Idag har jag lämnat tillbaka de militärkläder som jag för cirka sex år sedan kvitterade ut från Hemvärnet. En vakt med någon form av vapen (AK5?) mötte mig vid entrén till byggnaden där de höll till. Jag fick visa legitimation innan jag blev insläppt. Jag fanns med på listan över förväntade gäster. *pust* Innanför stod ytterligare en vakt med vapen och höll koll på de som kom och gick.

Då jag för två veckor sedan gick igenom hela utrustningen så upptäckte jag att jag, av någon anledning, inte hade kvar besticken. Däremot hade jag en fleece(-aktig) jacka och en tunn grön tröja med luva som inte fanns med på listan över det som de ville ha tillbaka. Det var ju lite konstigt tyckte jag, men…

  • den tunna tröjan visade sig inte vara militärens. *ojdå* Jag ville inte ha tröjan så den fick de slänga…
  • fleecejackan var visst inte heller något som var deras och då kom jag på att jag själv minsann hade köpt det på ÖB.
  • Besticken var inte borta utan låg visst i ena kängan!! *haha*

Det känns skönt att ha lämnat tillbaka kläderna. De sista 4-5 åren har ju kläderna bara legat på ”vinden” i garaget. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 mars, 2009 i Allmänt

 

Etiketter:

Kommentera

 
