RSS

Storbrand på Statt

25 Feb
Foto: Joakim SerranderFotot hämtat från: Folket och är taget av Joakim Serrander

I morse när jag hämtade upp min kollega ville hon att vi skulle ”ta en sightseeing” tur innan vi åkte till jobbet. Jag fattade inte alls vad det handlade om. Det var visst något som hon ville titta på… Jag hade inte hört några nyheter på morgonen så jag körde dit hon ville att vi skulle åka. 😉

Jag trodde inte mina ögon då vi kom runt hörnet och jag såg hur ”hela” Statt var övertänt och kolsvart rök vällde ut från fönstrena. Då vi såg det var det mest rök. Eldslågor var det bara i några fönster. Helt klart är i alla fall att hela den delen av hotellbyggnaden står utom räddning.

Jag kan inte låta bli att tro att branden är anlagd. För någon månad sedan råkade nämligen hotellet ut för sabotage på någon toalett så hotellet blev vattenskadat. Renovering från sabotaget fortgår fortfarande och nypremiären på Statt Saturday (populärt lördagsnöje i stan) var visst nästa helg… Det känns för mycket slump för att vara någon brand som ”startar” av sig själv…”. Någon/några är ”avis” på Statts nygamla framgångar. På nittiotalet var jag mycket på Statt och svängde mina lurviga. Det var dit man gick helt enkelt, sen dog populariteten och andra krogar blev det nya ”innestället”…

Mycket trist är det i varje fall!

Läs mera: Eskilstuna Kuriren, Folket, Aftonbladet

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 februari, 2009 i Allmänt

 

2 svar till “Storbrand på Statt

  1. Milla

    25 februari, 2009 at 22:55

    Visst är det superhemskt! Det är hemskt att det är anlagt, att någon kan göra en sån sak och att det faktiskt kunde gått hur illa som helst. Och sen hotellet …. det är ju liksom själen i stan. Plus ett firat uteställe. Jag hoppas så att de verkligen kan få fast dessa galningar denna gången och sätta en brinnande tändsticka i rumpan på dem!

     
  2. Carina

    27 februari, 2009 at 18:30

    Men vet du att det var samma ägare som hade hotellet i Gävle som brann ner -05 som äger det i Eskilstuna, liite konstigt faktiskt! Ses i läppe 🙂

     

Kommentera

 
