RSS

Illaluktande dammsugare

15 Feb

dammsugareMaken hämtade idag in den lilla (och tyvärr rätt usla) dammsugaren från garaget som vi tidigare haft i husvagnen. Vi ville inte använda vår vanliga dammsugare för att suga upp sågspån och dylikt som blir när vi lägger in golvet.

Jag satte på dammsugaren och sög upp lite spån och tänkte väl inte så mycket på att det luktade konstigt när jag stängt av den, men när jag för andra gången skulle använda dammsugaren så reagerade jag på hur det  riktigt stank! Det luktade något jättemärkligt som jag först inte kunde placera, men så kom jag på att det var ju kattpiss det luktade.  Eller ammoniak iaf. Jättemärkligt!!

Maken öppnade luckan till dammsugarpåsen för han trodde den behövde bytas och visst behövdes det. MEN vad mer var är att påsen var trasig och det låg skräp och damm lite överallt i ”påsens fack”. Det var alldels svart-kladdigt och vi såg även musbajs där… Vår teori är att någon/några möss krypit in i slangen och levt där ett tag. Antagligen har de både kissat och bajsat och sen dött därinne… Behöver jag säga att dammsugaren numera är kasserad och ligger slängd därute nu. *blääääk*

 
4 kommentarer

Publicerat av på 15 februari, 2009 i Allmänt

 

4 svar till “Illaluktande dammsugare

  1. .:Sabina:.

    15 februari, 2009 at 22:50

    *ryyyyser* 😮

     
  2. ..:: Jenny ::..

    16 februari, 2009 at 12:02

    Usch vad äckligt..
    Men det var med mys, mörkt och mjukt där inne 🙂

    ********
    & JA, det är dum-kli jag fått. Men hoppas att jag ska få bukt med det..

     
  3. blenda

    16 februari, 2009 at 16:51

    *asg*
    Vill ni låna vår samma lika?
    🙂

     
  4. Anna

    19 februari, 2009 at 09:05

    Åh fy vad läskigt, *urk*. Förstår att dammsugaren är kasserad 🙂

    Kram Anna
    (som hittade hit via en annan blogg)

     

Kommentera

 
