RSS

Skridskor

13 Feb

Strax efter kl 18 kom Melker hem och det visade sig att de faktiskt inte hade åkt skridskor. Däremot var familjen H på väg till isen nu och Melker var ivrig att även han få åka. Jag ringde hem till dem och hörde med dem att det stämde det som han sa. Vi bestämde att vi skulle ses nere vid isen.

Vilka framsteg han har gjort i skridskoåkningen!! En helt annan kille på isen idag jämfört med i lördags! Jättekul!

Sen att jag inte höll på att få av honom från isen är en annan story. ”Gubbarna” (ett gäng pappor) skulle spela sin vanliga hockey-bockey-match som de gör på fredagarna och eftersom isen inte är så stor så fick grabbarna kliva av.

Jadå, jag fick honom av isen till slut men inte förrän han såg att K & L skulle byta om. Han ville vara kvar och titta på när gubbarna spelade och det gick jag med på ett tag. Ett par av dem är riktigt duktiga (har spelat hockey förut) och det är himla kul att se faktiskt. Melker och L tröttnade ganska snart att titta och började bygga ”snökocke-berg” istället och när mina tår nästintill frusit till is och klockan blivit efter 19.30 så försökte jag få med honom hem… Det gick nätt och jämnt kan jag säga. *haha*

Det är så kul att barnen har snön och kylan nu. Särskilt som det är sportlov nu nästa vecka här i Eskilstuna. Melker har bestämt att han vill åka skridskor då vi är lediga. Jag ska ha semester måndag och tisdag. Maken tar onsdagen och torsdagen och så tar mormor barnen på fredagen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 februari, 2009 i Barnen

 

Etiketter:

Kommentera

 
