RSS

Mello del 1

07 Feb

Jaha så var Mello-cirkusen igång då… Petra Mede skötte sig bra tyckte jag. Det enda jag ”irriterade” mig på var hennes idoga klädbyten. Varför liksom? Men jag antar att det var en känga åt alla klädbyten överhuvudtaget. 😉

Jag hade hoppats på att Nina och Alcazar gick vidare till Globen, men Nina blev utslagen och det var ju synd. Alcazar var helt klart kvällens i särklass bästa bidrag!

Caroline af Ugglas ska man inte se på tycker jag, utan det räcker att man lyssnar på henne. Jag både gillar och inte gillar henne. Denna låt ikväll var inte speciellt bra.

Emilias låt, som ju blev det andra bidraget vidare till Globen var rätt okej, men jag tycker låten skulle ha tjänat mera på att ha en sångerska med kraftigare röst. Som det var nu så försvann hon lite i musiken.

Att Marie Serneholt inte en gick vidare med de fem bidragen var konstigt. Så dålig var ju inte låten!

Att Scotts gick till Andra chansen var inte heller speciellt förvånande. En lite fjantig men rätt trallvänlig låt hade dem.

Nu sitter jag här och funderar på vilka två bidrag som jag ännu inte kommenterat var. Jonathan hette ju ynglingen med slitna jeans och tråkig v-ringad t-shirt med avklippta armar. Hans låt var intetsägande tycker jag. Men vem sjutton har jag glömt nu…

Just ja – Shirley Clamp! Ja, hon har haft bättre låtar verkligen! Inte alls någon som satte sig på hjärnan. Återstår att se om man börjar gilla låten efter lite flera lyssningar…

Förövrigt tycker jag att de nya reglerna var lite krångliga, men det är väl för att det är nytt?! Man lär sig nog, tror ni inte?

Vad tycker du om kvällens deltagare och finalbidragen.:)

 
2 kommentarer

Publicerat av på 7 februari, 2009 i Allmänt, Musik

 

Etiketter: ,

2 svar till “Mello del 1

  1. valerina

    8 februari, 2009 at 18:54

    er precis tvärtemot dig om Mede,,,tyckte hon var helt värdelös. Men hon kanske blir bättre när hon blir mindre nervös tänker jag.
    Övriga åsikter kan du se en sammanfattning av på min blogg 🙂
    Kram

     
  2. valerina

    8 februari, 2009 at 18:54

    Ser att mina första bokstäver föll bort,,,skulle stå Jag tycker precis tvärtemot dig om Mede,,,

     

Kommentera

 
