RSS

Lite av varje

03 Feb

Igår var jag på mitt första spinningpass sedan 27 november!!! Och oj vad det kändes… Det var grymt jobbigt och tyvärr infann sig inte riktigt den härliga känsla som jag brukar känna under spinningpassen. Jag får nog ge det ett par pass innan kondisen kommer ikapp mig skulle jag tro.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Idag har jag varit i Visby över dagen och i morse när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen så pep det som vanligt om mig. Det gör det jämnt och det beror på min protes. Redan när jag går igenom ”bågen” så söker jag ögonkontakt med den vakt som står där. Och när det piper om mig så går jag alltid direkt fram och säger vad det beror på. I vanliga fall så kollar de med sin handscanner om det är något övrigt på mig som piper och så scannar de såklart även protesen och så är det nöjda med det, men han som skötte handscannern idag var säkert ny på jobbet och extra noga… För när jag sa att jag hade protes kollade han igenom ”övriga” mig väldigt noga. Själva protesen scannade han dock inte utan bad några kvinnliga vakter (vars uppgift var att kolla skärmen med röntgade väskor och dyl) de skulle kolla protesen i ett rum intill.

Så det var bara för mig att följa med in i det ytte-pytte-lilla rum som låg intill. Rummet var typ 1 gånger 1,5 meter stort litet och den ”kollen” tog kanske 5 sekunder. Jag tog av mig protesen, lade den på ett litet bord. Den ena vakten tog upp protsesen och kollade in i hylsan och sa att det såg okej ut (!!!) och så fick jag gå. *haha*

Visst är det bra att de är noga och så, men det kändes lite nördigt att de skulle göra denna koll faktiskt. För det första var detta bara en inrikes resa och för det andra, vad skulle jag kunna ha där i? Ett tunnt knivblad på sin höjd. Det lustiga är att jag och en kollega sist vi åkte till Visby pratade om att det är lite märkligt att de inte kollar protesen och att jag lätt skulle kunna smuggla ngn kniv eller dylikt…

 
3 kommentarer

Publicerat av på 3 februari, 2009 i Allmänt, Hälsa

 

3 svar till “Lite av varje

  1. Jessica H

    3 februari, 2009 at 23:42

    Du är utmanad, läs mer i min blogg!!

     
  2. jezza

    4 februari, 2009 at 08:08

    Ska dra igång med spinning så fort influensan är över för mig,är lite rädd att känna som du,har inte konditionstränat på länge.
    Vi får peppa varandra 😀

     
  3. Carina

    4 februari, 2009 at 22:52

    Tur du verkar van med detta,
    kanske kan smuggla sånt där skitdyrt
    vitt pulver……vad det nu heter….?
    Bakpulver var det ju! 🙂

     

Kommentera

 
