RSS

Espritfrälst?!

23 Jan

Idag har jag fyllt min shoppingkvot för denna månad… Så här i slutet av januari är det riktig rea tycker jag med halva reapriset och liknande. Efter jobbet åkte jag till Tuna Park för att shoppa lite. Hemma var målaren och grundmålade och spacklade trappan. Maken var hos frissan och barnen hemma hos mormor och bakade muffins.

Först gick jag in till Intersport och suktade lite efter en crosstrainer. Jag fastnade för den här brevid: Energetics /
ET 7.1 POWER MAGNETIC
. Är det någon som har en sån? Får se om vi får lite pengar över så vi kan köpa någon sådan eller liknande under våren. 🙂

Sen gick jag in till MQ och spanade lite bland deras rea. Jag hittade en svart blus från Esprit där. Det tråkiga med MQ är att det är så svårt att hitta kläder i min storlek där. Oftast är det bara stl 34-36-38 som finns kvar (på rean)… Därefter gick jag vidare till Esprit-butiken. Jag har helt snöat in på ”deras” kläder. Jag hittar så mycket som är snyggt därinne. Jämnt!

jumperNåväl, de hade även rea där och jag botaniserade lite bland reaplaggen. Jag föll för en rosarutig skjorta som kostade 219 kr. Väl vid kassan lämnade jag fram min ”kundkorts-rabatt-check” som jag fått för ett tag sedan på 54 kr och först när expediten endast ville ha 56 kr av mig gick det upp för mig att de hade halva reapriset(!!), så då passade jag på att gå ett varv till i butiken. 🙂

Jag kom hem med en rosa topp med tryck, en svart tröja med lite paljetter på, en rosarutig skjorta och en jumper som på bilden härintill. Allt till det fascila priset av 504 kr! *glaaad* När jag kom hem roade jag mig att räkna ihop vad ordinarie priset på dessa plagg var (inkl den från MQ) och det var hela 2200 kr!! Bra fynd va?!

Dessutom köpte jag ett par svarta sneakers för halva priset (249 kr) på Bergqvist skor. Behöver jag säga nämna att de oxå var från Espirit? *haha*

 
2 kommentarer

Publicerat av på 23 januari, 2009 i Allmänt

 

Etiketter: , , , ,

2 svar till “Espritfrälst?!

  1. Susanne

    23 januari, 2009 at 23:18

    Visst är det härligt att FYNDA!!??
    Mitt bästa.

     
  2. blenda

    24 januari, 2009 at 15:32

    Och jag stod och drog i en väska från Espirit igår….men hängde tillbaks den. 🙂

     

Kommentera

 
