RSS

Back to business

07 Jan

I morgon börjar allvaret igen!

Jag ska till jobbet igen efter 15 dagars ledighet.

Barnen ska till dagis respektive skola efter 17 dagars ledighet.

john_blundSedan i lördags har vi haft operation-vända-tillbaka-dygnet-för-barnen-projektet. Av naturliga skäl har de varit vakna länge om kvällarna över jul- och nyårshelgen. Det har inte gjort så mycket för det är så skönt att få lite sovmorgon på morgnarna. Vi har oftast vaknat vid 08.30-09.00 ungefär. 

I lördags fick vi dem i säng kl 22.
I söndags, måndags och tisdags somnade somnade barnen vid nio tiden.
I kväll somnade Melker ca 20.15, men Alfred däremot, han var seg ikväll. Efter att ha läst två små böcker för honom satte jag på en sago-CD i hopp om att han skulle somna. Alldeles nyss då jag gick förbi hans rum kikade jag in för att försäkra mig om att han verkligen sov – men icke – han var vaken! Det slutade med att jag lade mig brevid honom ett tag och då  äntligen kom John Blund.

I morgon väcker jag barnen efter 06.00 och efter en heldag på dagis/fritids lär de vara möra i morgonkväll så då lär de somna vanlig tid igen. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 januari, 2009 i Barnen

 

Ett svar till “Back to business

  1. Sara i Norge

    9 januari, 2009 at 08:53

    Ja tack och lov så går det ganska fort att få dem tillbaka i gamla rutiner 😉 , våra två vaknade utan väckning imorse 🙂 , framgång 😉 .

    ((Kramar))

     

Lämna en kommentar