RSS

Tapetserat

23 Dec

tapetserat
Nu är köket tapetserat och vi är så nöjda!!

Det var första gången som vi maken tapetserade med mönsterpassning.
Det var lite pyssligt och tog längre tid än vi först trodde.
Strax efter midnatt var kom sista våden på plats i varje fall.

Jag jobbar halvdag idag och när jag kommer hem ska jag ställa tillbaka
alla grejer som nu står överallt i köket; på köksbänken, kökssoffan och på bordet.

Övriga sysslor som är kvar att göra inför morgondagen är att:

  • Griljera skinkan
  • Göra Janssons frestelse
  • Slå in de fyra paket som är kvar att slå in
  • Sätta snöre/rosett på paketen
  • Ta hand om tvätthögsberget (sortera och vika)
  • Dammsuga och dammtorka

Vad har ni kvar att göra?

 
4 kommentarer

Publicerat av på 23 december, 2008 i foto, Renovering

 

4 svar till “Tapetserat

  1. Susanne

    23 december, 2008 at 10:26

    Känns som om det är massor kvar. Och så bad de mig jobba några timmar mitt på dagen. En är sjuk och då måste jag rycka in under luncherna. Ja, ja….
    *Vi ska handla lite mer julklappar.
    *Slå in lite julklappar
    *Klä granen
    *Handla lite julmat (vi delar upp det med mamma o syrran)
    *Städa lite
    *Ha ”lilla julafton” med barnen.

    Känns som om det är lite för få timmar kvar bara…
    Julkramar

     
  2. Jessie

    23 december, 2008 at 15:56

    Vad fin tapet :). Vi är klara med allt, nu ska vi iväg och ha ”lilla julafton” med Tomas & Tezze. I natt jobbar jag och i morgon är det julafton. Jag kommer sova några timmar i morgon fm… Kram

     
  3. .:Sabina:.

    23 december, 2008 at 18:17

    Vad är GJORT är nog en bättre fråga här… Vi fick ju hastigt men inte alls lustigt planera om. Granen är klädd, vi har lite skinka och har köpt kalvsylta och prinskorv idag. Mamma skulle köpa sill och lax. Det får duga. Några hysteriinhandlade julklappar och länsat presentförråd räddade utseendet under granen, där det SKA ligga julklappar… *suck*
    Men huvudsaken är ju att systersonen blir pigg igen!! Allt annat känns ganska oviktigt…
    Kram!

     
  4. .:Sabina:.

    23 december, 2008 at 18:17

    …glömde! Vilken fantastiskt fin tapet!!

     

Kommentera

 
