RSS

Söndag

14 Dec

KökstapetIdag har jag beställt halltapeten och samtidigt passade jag på att kika på kökstapeten en gång till samt memorera namnet på den. ”Goa by Camengo” heter den och jag hittade en bild på mönstret på internet när jag sökte.  Däremot hittade jag inte rätt kulör på den, vår tapet går i blått/lila.

Eftermiddagen tillbringade vi på en liten julfest för dagisbarnen. Vi köpte lotter så det stod härliga till (med viss framgång) samt spelade på godishjul (ingen framgång alls). Priserna var delvis skänkta av dagisfamiljerna och behållningen från idag går till barnens verksamhet (typ spel och leksaker).

När det var dags för dans kring julgranen så tvärvägrade bägge grabbarna att dansa så jag fick nöja mig med att titta på istället (jag klagade inte heller 🙂 ).

Sista programpunkten var när Tomten kom (det var ngt bekant över honom)! Han hade väldigt ont i ryggen (av allt bärande) och ont i tummen för han hade slagit sig med hammaren. Barnen skrattade åt honom och tomten spelade med. Tomten slog sig ner på en stol och började dela ut godispåsar åt barnen och här kan se en kort liten videosnutt på när Alfred fick sin påse:

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 december, 2008 i Allmänt, Barnen, Video

 

Kommentera

 
