RSS

Öroninflammation

10 Dec

På vägen till läkarmottagningen sa Alfred som ett mantra ”jag vill inte till tandläkaren…”. Han är inte kompis med tandläkaren (vill inte öppna munnen för honom) kan man lugnt säga. Anledningen till att han pratade om tandläkaren var nog för att de ligger i samma hus som läkarmottagningen…

Väl på plats skulle en snabbsänka tas på honom. Jag hade med flit inte berättat vad de skulle göra (stick i fingret) med risk för att han skulle sätta sig på tvären ordentligt.

Själva sticket gick jättebra. Han började däremot gråta och bli halvt hysterisk när han såg blodet på sitt lilla finger. *gubben* ”Det blöder, det blöder”, mässade han.

Sen fick vi sätta oss ute i väntrummet. Han satt som klistrad i min famn den första stunden, men sen vågade han sig ner på golvet och gick och kikade på fiskarna i akvariumet.

När det väl blev vår tur trodde jag att han skulle blåvägra följa med men han tog mig snällt i handen och så gick vi in till doktorn.

Läkaren tog en snabb anamnes och kollade sedan hans öron. I det högra pågår just nu en öroninflammation… Alfred vaknade igår kväll efter att ha sovit någon timma och klagade på öronvärk så helt förvånad var jag inte.

Han var otroligt duktig inne hos läkaren. Han fick kolla öronen, svalget och lyssna på hjärta och lungor utan problem! Duktig kille!

Nu väntar sju dagar med Kåvepenin x 3… Jag har laddat upp med mutor (läs: choklad och Maom-kolor). Det behövs för att få i något i honom. Hoppas febern ger med sig nu bara så han får gå till dagis igen!

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 december, 2008 i Barnen, Hälsa

 

Etiketter:

Ett svar till “Öroninflammation

  1. blenda

    10 december, 2008 at 17:37

    Jag hoppas verkligen att det ger med sig nu……jag är så trött på att se era bilar hemma.
    😉

    ————
    Ja men eller hur! Låt bilarna få rasta sig istället för att stå hemma och damma! 😉 Jag törs knapp yppa det, men jag trooor faktiskt att även Alfred är på bättringsvägen. Han ska nog kunna gå till dagis på fredag. *hoppas iaf.
    /Åse

     

Kommentera

 
