RSS

Veckan då äntligen

30 Nov

I måndags var jag som vanligt på mitt favoritpass på Friskis; Cirkelgym. Jag tycker att jag blivit lite starkare i armarna faktiskt, men starkare vill jag bli. *ler*

I tisdags började min fotokurs som Eskilstuna Fotoklubb anordnar. Det är min kompis som håller i kursen. Jag tror vi var 10 stycken på kursen och det var övervägande HÖG ålder på deltagarna. Det var jag och två till som höll ner medelåldern kan jag lugnt säga. Jag hoppas kunna få mer kunskap om hur det funkar ”på rikigt” med att fota manuellt bl a. 🙂

I onsdags hände det inget speciellt tror jag, maken var iväg på möten på kvällen så jag kunde inte gå på mitt vanliga spinningpass utan fick vänta till torsdagen istället.

I torsdags var det dags för mitt andra ”långpass” på spinning. Jag var med på Vättern-passet. Ett superhäftigt och roligt och inspirerande spinningpass som håller på lite längre än ett vanligt pass. Vi cyklar i 1h 45 min nu och innan terminen är slut så är man uppe i 2h! Spinningledaren kåserar där framme och berättar hur det ser ut längs ”Vätternrundan”, att man ”rullar in genom Gränna”, att vi påbörjar stigningen av den och den backen osv. Efter 55 minuter tar vi en kort paus då vi kliver av cyklarna och äter en banan eller kexchoklad innan det är dags att cykla vidare. Så himla roligt!

I fredags var det återigen dags för veckovägning och även denna gång var vågen på min sida – jag hade gått ner ytterligare 0,6 kg!! Jag hoppas detta flyt inte stannar av nu inte. Platåer har jag fått nog av. 🙂

I går lördag var vi till Västerås och shoppade lite julklappar till barnen samt firade svägerskan på hennes 40-års dag och idag söndag på förmiddagen var vi och grattade P som fyller år i morgon och på kvällen var vi till min mamma som oxå fyller år i morgon. Mycket fika har det blivit denna helgen så jag hoppas kunna ställa vågen till rätta till på fredag…  Jag har inte ”vågat” väga mig, vill nog inte se bedrövelsen. *haha*

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 november, 2008 i Allmänt, Hälsa

 

Kommentera

 
