RSS

Lösare tand med lite hjälp

07 Nov

Melkers framtänder har varit lösa en längre tid nu, den ena lite lösare än den andra. Igår när jag kom hem från jobbet kom han springandes emot mig (han var ute och skulle gå till en kompis) och flinade upp sig. Jag fattade inget först eftersom alla tänder var på plats (som förväntat). Då berättade han att han och en kompis hade krockat med varandra (i kuddrummet på fritids) så Melker hade slagit framtänderna i grabbens panna. Denna krock gjorde så att den lösare tanden blev ännu lite mer lös. Han berättade att det hade blött en del och att det hade gjort lite ont. Tacka f-n för det… Tanden är mer lös inåt än utåt om ni förstår. Ska bli intressant att se om tanden ”växer fast” igen eller om den fortsätter att vara lös tills den lossnar helt. 

Apropå tänder så har bägge grabbarna fått tandläkartid nu. Alfred var ju till tandläkaren i våras men då vägrade han öppna munnen för tandläkaren. Det ska bli intressant att se om det går bättre denna gång. Hoppas kan man ju alltid. Han och jag har pratat en hel del till och från om tandläkaren och vad han vill göra med tänderna, att han vill att man ska gapa stort så han får räkna tänderna osv och då har det gått jättebra. Han har pratat vitt och brett om det, men så nämnde jag för honom att han fått en ny tid och då började han oroa sig igen… Ja ja, vi får hoppas att han öppnar munnen åtminstone. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 november, 2008 i Barnen

 

Etiketter: ,

Ett svar till “Lösare tand med lite hjälp

  1. Carina

    7 november, 2008 at 22:38

    Usch detta påminner mig om att jagsjälv inte varit hos tl på minst 3 år nu, blir bara inte av!
    Tycker bara inte om det!
    Behöver jag tala om att jag tillhörde de som inte öppnade munnen som barn………

     

Kommentera

 
