RSS

Dagarna går

06 Nov

Vad veckorna går fort, håller ni inte med om det? Denna vecka har bara sagt svisch tycker jag.

Måndag
I måndags var jag hos min kompis M på Me&I party. Jag hade först tänkt att inte köpa något alls, men så beslutade jag mig för att köpa varsitt hemligt plagg till grabbarna. 🙂 Det ska bli spännande att se vad vi får för något. Hittills de gånger jag köpt hemliga plagg har jag varit jättenöjd så jag hoppas jag blir det även denna gång. Eller jag förresten, det viktiga är ju att grabbarna gillar kläderna förstås.

Tisdag
I tisdags tog jag ut min friskvårdstimme plus 20 minuter flex som jag har rätt till att göra en gång per vecka. Anledningen till detta var att jag skulle gå på ett Cirkelgym-pass med en instruktör som jag bara har hört gott om. Min besvikelse blev stor då jag fick höra att han var i Thailand och en vikarie för honom skulle hålla passet. Jag har varit på den instruktörens pass förut och jag var inte nöjd med det passet och jag blev inte mera nöjd denna gång heller… *Trist* Jag gjorde i varje fall mitt bästa och lassade på lite extra på ”arm-maskinerna” faktiskt. Jag kände mig lite trött i musklerna efteråt. Gôtt!

Onsdag
Igår var jag och maken på Blomsterpralinens ost- och vinprovning. Det var en jättetrevlig tillställning. Butiken var nästintill till bredden fylld med sybariter. Vi var ca 30 personer som fick lyssna till en fransman som berättade om franska ostar. Tjejerna som har ost-, choklad och blombutiken höll i vinprovningen. Vi fick smaka på fyra viner:

och fem :

  • Brie de Meaux med tryffel i mitten av osten
  • Brebirousse (fårost)
  • Ländle Weinkäse (hårdost)
  • Comté St Antoine (hårdost)
  • Münster

Kvällens viner var goda men ostarna föll inte riktigt mig i smaken. Brien smakade inte tryffel utan snarare svamp… Jag har svårt för får- och getost så den andra osten gick oxå lite bort. Däremot gillade jag båda hårdostarna. Ländle’n med ”det tredje” vinet var jättegott! Münster är en ost med mycket stark speciell doft, smaken är lite väl kraftig för min smak. Men med lite gott vin och lite marmelad till så skulle även jag klara av att äta den. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 6 november, 2008 i Allmänt, Hälsa

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
