RSS

Livsöden

16 Okt

Jag har sedan sommaren 2007 följt Vimmelmammans blogg. Jag hittade hennes blogg i samband med att vi planerade vårt bröllop (det gjorde även hon då) och sedan har jag fortsatt att läsa hennes blogg. Sedan i våras är hon sjuk i ”skitsjukdomen” (cancer) och jag förundras över hur fort ens liv kan förändras. Trots att jag överhuvudtaget inte känner henne berörs jag av hennes öde.  Lotta är dessutom nominerad till ”Årets Mama hjälte” en ”tävling” som tidningen Mama och Expressen har just nu. Läs gärna artikeln om henne.

En annan kvinna vars liv är helt förändrat är Sabina, en tjej som har Malignt melanom (hudcancer). Aftonbladet har gjort en intervju med henne och jag har aldrig sett hur illa hudcancer kan se ut. Tänk på det alla ni som älskar att sola solarium och gärna ”späker” er i solen…

Ta hand om er alla!!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 16 oktober, 2008 i Allmänt

 

Etiketter: ,

4 svar till “Livsöden

  1. Linda

    16 oktober, 2008 at 22:20

    Fastnade en bra stund på deras bloggar… fy sjutton alltså vilken gräslig sjukdom cancer är!! 😦

    kram Linda

     
  2. .:Sabina:.

    19 oktober, 2008 at 21:58

    Nä fy! Jag trodde det handlade om mig, eftersom vi heter samma och även jag – i andra hand – drabbats av cancer. Hann liksom inte med i svängarna utan hann tro att jag fått cancer utan att veta om det. Som när man vaknar ur en dröm och inte vet om det är sant. Just hudcancer är min värsta mardröm i och med att jag är så ljus och har så många fläckar på huden… Cancer är i sanning en riktig skitsjukdom, det skriver jag under på…!!

    ———
    Förstår din reaktion. Sabina är ju inte heller så där jättevanligt. Reagerar likadant om jag ser någon mer ”Åse”. Jag är oxå så ljus och har känslig hud så hudcancer vore en riktig fasa att få. *rys*
    Kram
    /Åse

     

Kommentera

 
