RSS

Det är kallt att duscha kallt

06 Okt

Maken är på kurs (mån-ons), mormor barnvakt och jag passade på att träna lite cirkelgym på Friskis.

Gôtt att träna!

Väl hemma och grabbarna i säng skulle jag duscha. Vad händer? Jo, varmvattnet kommer aldrig. Det kan vara är så hos oss när man ska duscha och då brukar jag vanligen ropa på maken som fixar lite med kranen så det kommer varmvatten. Vad göra?? Jo jag ringer honom. Han instruerar mig hur jag ska göra:

– Stäng av vattnet.
– Vrid kranen till kallvatten.
– Sätt på vattnet med liten ”fart”/stråle och låt det stå så ett tag.
– Vrid sedan kranen till så varmt du vill ha och låt rinna ett tag tills värmen kommer.
– När vattnet väl är varmt kan man sakta öka ”farten”/strålen.

Jag tycker att jag gjorde enligt konstens alla regler, jag fick tillbaka varmvattnet och hann precis blöta ner mig och tvåla in mig då jag känner hur varmvattnet plötsligt försvinner och kvar blir bara hemskt kallvatten…

Vet ni hur kallt kallvatten är att duscha i?

Jag vet…

Jag gjorde det ikväll.

Jag orkade inte göra om samma procedur igen för det var minst lika kallt att stå blöt och intvålad i duschen.

Jag blir knäpp på vår varmvattenberedare eller vad det nu är som gör detta besvär. Någon som känner igen detta beteende? Lämna gärna en kommentar i bloggen.

God natt!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 6 oktober, 2008 i Allmänt, Hälsa

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Det är kallt att duscha kallt

  1. blenda

    7 oktober, 2008 at 19:01

    Jag känner inte igen det men jag flinar lite i smyg i alla fall.
    🙂

    Har Du sett att Carina har en utmaning som jag tror skulle passa dig bra?

     
  2. Sara i Norge

    13 oktober, 2008 at 13:36

    Lät avancerat det där 😉 , själv deppar jag øver en trasig diskmaskin 😦 …

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
