RSS

Spinning ikväll

23 Sep

Nu är jag inne på tredje veckan med regelbunden träning (2 ggr/v) och jag känner hur bra jag mår av det. Om tiden räckte till skulle jag gärna vilja träna en gång på helgen oxå… Jag får bli lite duktigare på ”powerwalka” på helgmorgnarna helt enkelt. Där har jag helt lagt av mig…

Nåja,  spinningpasset ikväll var ett sk pulspass och ikväll justerade jag maxpulsen lite till jmf med förra veckan och nu kom jag lite mera rätt, men det är inte helt optimalt än tycker jag. Normalt ska man inte orka ligga på ”rött” område (90-100% av maxpulsen) mer än ngn minut eller så men det klarar jag. Visst är det grymt jobbigt på ”rött” men inte helt överj-vligt. Nästa vecka så blir det nog helt optimalt skulle jag tro. 🙂

(Bilden är lånad från Activios hemsida)

 
1 kommentar

Publicerat av på 23 september, 2008 i Hälsa

 

Etiketter:

Ett svar till “Spinning ikväll

  1. Sara

    29 september, 2008 at 08:00

    Du är så duktig, blir så imponerad, träna med pulsklocka tycker jag verkar intressant!

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
