RSS

Nu vet jag!

07 Sep

Att jag ska köpa en ny systemkamera har jag vetat ett tag nu, men jag har velat fram och tillbaka med vilken som ska ersätta min nuvarande (Konica Minolta Dynax 5d). De jag velat mellan är Canons EOS 450d eller Nikons D60 alternativt D80. Jag har stött och blött fördelar mot nackdelar osv.

Det har under våren florerat en del rykten och spekulationer om att Nikon inom kort skulle lansera en efterföljare till D80. Man har till och med spekulerat i den nya kamerans namn, om det skulle bli D80x eller D90. Nu är det inget rykte längre utan den nya kameran heter D90 och kommer att släppas i början av oktober.

Mina grubblerier är över – det kommer att bli en Nikon D90 som jag köper med ett 18-200 mm objektiv samt ett fast 50 mm!

Kul, kul!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 7 september, 2008 i Allmänt

 

Etiketter: ,

2 svar till “Nu vet jag!

  1. Sara

    8 september, 2008 at 11:27

    Spännande, grattis!!!
    Då glädjer vi oss till bilder 😀 !

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
