RSS

Lära sig klockan

11 Aug

Melker fick en klocka i present då han fyllde 5 år, den klockan har blivit lite bortglömd på sistone, men häromdagen gick vi in till klockaffären för att byta batteri på den… Han är lite mer intresserad av att lära sig klockan nu och jag har funderat över varför det är så ont om lära-sig-klockan-böcker. Det finns en uppsjö olika sorters pysselböcker för att lära sig räkna, skriva och läsa men det här med klockan verkar de glömt bort.

Häromkvällen googlade jag på nätet efter sidor för att lära sig klockan och jag hittade en mycket enkel men bra hemsida hos Kunskapstjärnan.se, så igår kväll efter att vi kommit hem från ett kalas satt Melker och jag lite grann och övade. Han tyckte det var kul och lärde sig grunderna. På samma sida kan man lära sig lite om matematik och geografi med kartor och flaggor.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 11 augusti, 2008 i Barnen

 

Etiketter:

6 svar till “Lära sig klockan

  1. Sara

    12 augusti, 2008 at 07:26

    Kul! Den ska jag visa Adam 🙂 , tack!

     
  2. Gunni

    27 oktober, 2008 at 13:31

    Ovärderligt tips!! Tack så jättemycket!!!

     
  3. dina

    28 maj, 2010 at 19:41

    hej jag vill lära sig på klockan

     
  4. noihui

    5 mars, 2012 at 19:51

    O_o
    O_o
    Väääääldigt bra grejj… Vad det än är ! 8D

     

Kommentera

 
