RSS

Det här med vikten

05 Aug

Jag har skrivit på min ”viktsida” här på bloggen att jag gärna ser att jag går ner 1-2 kg under semestern… Det började inte så bra, nästan direkt efter sommaruppehållet med viktklubben lade jag på mig 1 kg. Jag har som min vägt 75,9 på morgonen, men det positiva är att efter två veckor med husvagnen väger jag 77,0 kg på morgonen! Jag har med andra ord inte gått upp något ytterligare dessa veckor.

Jag hade min stegräknare på mig varje dag och av 14 dagars semester har jag haft 11 dagar med steg över 10 000. Rekorddagen visade på över 22 000 steg! Två av tre dagar under 10 000 steg var på över 9 000 steg iaf och bottenrekorddagen var vår hemresedag i söndags…

Nu kör jag halvhårt igen med maten, tyvärr är det lite si och så med promenerandet pga det tråkiga höstlika vädret med regn och vind. I morgon lovar SMHI på bättre väder så jag har planerat in en morgonpromenad då. Jag har ett antal timmars fortsatt lyssnande på en ljudbok via Storytel som jag berättade om tidigare. Nu lyssnar jag på Brunstkalendern av Emma Hamberg men har inte hunnit så långt egentligen i den.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 augusti, 2008 i Hälsa

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Det här med vikten

  1. Anna

    6 augusti, 2008 at 09:20

    Hade stegräknare ett tag, men jag tyckte det blev jobbig då jag blev helt fixerad vid den…

    Du är utmanad på min blogg: http://majsanna.blogg.se/2008/august/utmanad-1.html

    ———-
    Åse: För mig är det tvärtom nästan. Med stegräknaren blir jag fullt medveten om hur lite jag verkligen rör på mig i vardagen. De dagar jag arbetar kanske jag har 4000 steg på räknaren när jag kommer hem och då har jag gått en lunchpromenad på dryga 20 minuter… Så lite går jag varje dag…

     
  2. Sara

    12 augusti, 2008 at 07:30

    Himlars vad duktig du är 😀 !!!
    Heja!

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
