RSS

Vart fan är mitt band?

13 Jul

Jag vet inte om ni såg Magnus Ugglas TV-program som har gått på SVT under våren, det hette ”Vart fan är mitt band” och gick ut på att Magnus tillsammans med sin gitarrist Martin åkte land och rike runt och hade små auditions för att hitta ett nytt band åt Uggla. Hur som helst så hittade han ett antal killar som nu får åka med Uggla på turné och idag var de i Parken Zoo och spelade och vi och halva Eskilstuna (kändes det som) var där och lyssnade på honom.

 

Det var första gången som jag såg honom live och det jag gillar med honom är att han låter likadant live som på skiva. Det är så många artister vars röster är så himla mixade på skiva att när de sen åker ut på turné låter det mer eller mindre ”skit”.

Resten av kvällen (och även nu) så har TV-programmets signaturmelodi etsats sig fast i min skalle. Det var även denna låt som de öppnade konserten med. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 juli, 2008 i foto, Musik, Video

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
