RSS

Äntligen fick jag vinna

13 Jun

Som jag berättat tidigare så har vi en viktklubb på jobbet för att peppa varandra att gå ner i vikt. Vi väger oss på fredagar och den som gått ner mest sedan förra vägningen får en Tia-lott från de andra. Jag har tidigare inte vunnit någon veckovägning, men idag var det min tur. 🙂

Vi hade ingen vägning förra veckan eftersom det var helgdag då och alla i ”klubben” var inte på plats på kontoret dagen innan heller så denna veckas resultat var för två veckor och jag hade gått ner -0,6 kg.

Jag har nu gått ner 4,5 kg utan att för den skull lägga om kosten allt för mycket. Jag försöker hitta en bra balans i vardagen, varför jag tillåter mig att äta i princip vad som helst. På helgerna äter jag lite godis, tar något glas vin eller två eller kanske till och med äter utemat. Över huvudtaget äter jag mindre portioner och håller nere brödintaget. Detta är ju något som ska fungera för alltid och därför ska jag också kunna leva med det resten av livet.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 juni, 2008 i Hälsa

 

4 svar till “Äntligen fick jag vinna

  1. blenda

    13 juni, 2008 at 23:17

    Åh, grattis! Hur gick det med lotten då på fredagen den 13:de?
    🙂

    ——
    Jag har ännu bara fått två av fyra lotter och det är vinst på hälften av dem – 10 kr! *haha*
    /Åse

     
  2. Jessica

    14 juni, 2008 at 09:55

    Grattis. Det låter som en sund inställning, att du fortfarande unnar dig gott på helgen. Kram

     
  3. Sara

    14 juni, 2008 at 15:01

    Grattis 🙂 🙂 ! Hoppas att du vinner på lotten, før det var väl det du vann 🙂 ?

    ((Kramar))

     
  4. Sara

    14 juni, 2008 at 15:01

    Hm, ser ju svaret om jag läser liiite ordentligare 😉 , sorry!

    Kram igen!

     

Kommentera

 
