RSS

Förlust

26 Maj

Trots att jag skött mig hyfsat väl i helgen visade vågen på 0,3 kg plus i morse och förra veckans vinst gick till EB (Grattis!) som lyckats med det nästintill omöjliga att gå ner 0,1 kg efter en helg. *ler* Igår däremot var vågen snäll – då hade jag gått ner -0,6 kg från i fredags.

I fredags när familjen valde att hämta mat från McD valde jag att äta en ”Grilled Chicken Cesar Salad” isf hamburgare! Bra val! *stolt*

PopcornmaskinI lördags i Borlänge var det fisk (kummelfilé med ben kvar…) till lunch. Den var väl sådär god tycker jag. Rätt smaklöst faktiskt… Utsvävningen den dagen bestod av lite popcorn som man kunde servera sig själv från en popcorn maskin. Popcorna smakade ”precis” som biopopcorn. Dessutom fanns det en mjukglassmaskin med tre sorters strössel att välja på. Jag har aldrig tidigare varit på konferens med popcorn och glass som ”gotte”. *ler* Glassen var knappast speciellt god den heller och dessutom fanns bara såna där hemska träspatlar till skedar. Jag tycker det är sååå äckligt att äta med träsked. *rys* På kvällen åt jag kanske 7-8 godisbitar som jag valt att lägga upp i en egen liten skål. *perfekt*

I söndags, på Mors Dag, åt vi middag hemma hos svärmor som bjöd på grillat med kokt potatis/potatisgratäng och sås. Jag åt lite av potatisen och desto mer sallad. Som efterrätt bjöd hon på smarriga jordgubbar (svenska faktiskt) och vaniljglass.

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 maj, 2008 i Hälsa

 

Ett svar till “Förlust

  1. Sara

    27 maj, 2008 at 11:58

    Duktig du är, bli inte demotiverad av ett litet pluss 🙂 !

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
