RSS

Sybaritklubben

28 Apr

Ikväll följde jag med en kompis till Blomsterpralinen vars Sybaritklubb hade en träff. Ikväll var det en försäljare som visade lite smink samt att man fick provsmaka tre sorters kittostar från Frankrike med god marmelad och dryck till. Nu minns jag inte vad alla ostarna hette (som vanligt) men en av dem hette iaf ”Le Maxi Cados” och till det serverades rabarbermarmelad och äppelmust. Den osten var väldigt god tycker jag. Det var lite spännande med den söta rabarbermarmeladen till.

Jo, nu kom jag på en till ost, den hette Langres, och den var oxå god, men lite mer grynig. Till den serverades tomatmarmelad och honungsmjöd. Till den tredje och sista osten serverades blåbärsmarmelad och granatäppeldryck.

Det var en trevlig kväll och självklart har jag själv anmält mig till Sybaritklubben nu!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 april, 2008 i Allmänt

 

2 svar till “Sybaritklubben

  1. Sara

    29 april, 2008 at 07:37

    Mm, spännande att prova ostar 🙂 !
    Roligt att bli med i klubb 😀 !

    ((Kramar))

     
  2. blenda

    29 april, 2008 at 18:36

    Det där låter jättespännande…och gott!
    🙂

     

Kommentera

 
