RSS

Gårdagens spinningpass

12 Feb

Gårdagens spinningpass var ett Puls/Bas-pass. Det var första bas-passet jag varit på och även första Puls-passet men helt klart inte det sista!! Varje deltagare får ett pulsband att sätta runt bröstkorgen och så kan man följa sin puls på en vit duk och hur mycket pulsen motsvarar i procent av sin maxpuls. Man knappar in på en dator vad man har för maxpuls och så är det bara att börja trampa. Jag fick dock justera min maxpuls något för trots att jag knappt tyckte det var speciellt tungt eller jobbigt så var jag uppe på ”rött”. Efter en smärre justering såg det bättre ut, men till nästa gång kommer jag att höja maxpulsen lite till. Visst var jag svettig och så efter passet, men jag har varit tröttare efter de andra passen. 🙂

Under passet igår kände jag en sorts eurfori som jag nog inte riktigt har upplevt tidigare då jag tränat. Jag har verkligen hittat rätt i min träning. Spinning är min grej! 🙂 Jag ska nog ta mig till cykelaffären idag för att prova lite spinningskor.

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 februari, 2008 i Barnen, Hälsa

 

Ett svar till “Gårdagens spinningpass

  1. Sara

    12 februari, 2008 at 14:59

    Agh, så skojigt att gå på spinning 😀 !

    ((Kramar))

     

Kommentera

 
